plan miasta Łodzi ulic

Podobne podstrony
 
Czytasz posty wyszukane dla zapytania: plan miasta Łodzi ulic




Temat: Komputerowy plan Lodzi w Rzepie
Komputerowy plan Lodzi w Rzepie
Witam

Nabylem jak codzien Rzeczpospolita. Znalazlem tam krazek z planami
miast, w tym z planem Lodzi. Zainstalowalem i padlem. Plany zrobione
przez jakas dziwna firemke SilverSoft z Wa-wy i plan Lodzi tak sknocony,
ze trudno bardziej.
Z ciekawszych rzeczy (pomijam niewygodny interface uzytkownika i brak
pomocy) Mickiewicza konczy sie przy Wlokniarzy, przejazd w strone Retkini
tak jak kiedys - Karolewska. Co ciekawe nie wiadomo czemu tak bowiem
nie ma na tym planie linii kolejowej biegnacej przy dworcu Kaliskim
w kierunku Zgierza. Tory kolejowe z Retkini skrecaja tylko na poludnie
i juz. No coz w sumie linie te zbudowano dopiero w 1902 roku wiec
tworca (a raczej tfurca) mapy mogl tego nie zauwazyc. Brak na mapie jest
zaznaczonych dworcow kolejowych. Zas jako najkrotsza droge z okolic BULy
(Matejki/Narutowicza) na Retkinie zaproponowano mi trase biegnaca ulica
Kopcinskiego, a potem skret w Tuwima. Czy mam sie samochodem rzucic
z wiaduktu? Zdecydowanie nie polecam tej mapy.

Pozdrawiam, MarcinK





Temat: Jak się kończy Dąbrowskiego ?
sloggi napisał:

> Na planie miasta ulicy tej brakuje kilkuset metrów aby dotrzeć do
> Olechowskiej. Linia 72 wykonuje wykrętasy bocznymi uliczkami.
> Czy tam prowadzone są jakieś prace przy budowie przedłużenia tej ulicy ?

Swojego czasu byl projekt przedluzenia tej ulicy do Zakladowej (mniej wiecej do
obecnego skrzyzowania z al. Hetmanska). I nawet mial tam jezdzic tramwaj...

Pozdrawiam,
Jan Szulew, KMST
"cityrunner.lodz" - cityrunner.cjb.net





Temat: Warszawiakiem trzeba się urodzić.
Nie jestem z Warszawy. Ale uważam że to co napisałeś to wyraz największego
buractwa jaki ostatnio czytałem. Po pierwsze gdyby nie ludność napływowa nie
byłoby tak fascynującego Paryża czy Nowego Jorku. To migranci są najbardziej
kulturotwórczy a stara burżuazja której w Warszawie nie ma, jest zasiedziałą
konserwatywną szarą masą. Zastanów się czy gdyby "te cepy" nie przyjechały
tutaj i nie budowli tego miasta to czy ty byś w nim mieszkał, czy w ogóle ono
by istniało a jakby istniało to czy byłoby większe od Rzeszowa,Bydgoszczy, czy
byłbyś wtedy dumny że jesteś z Warszawy, czy może wyjechałbyś do Łodzi(bo były
plany że Łódź miałabyć stolicą) za chlebem .Znam kilka osób ze starego
Żoliborza i oni nigdy by nie użyli takich zwrotów jak ty. Więc albo jesteś
bardzo młodym człowiekiem, albo w domu o kindersztubie to tylko w gazetach
można było przeczytać. Wnioskuję jednak z tego że przez ciebie przemawiają
jakieś frustracje i próbujesz pisać prowokacyjne wątki tylko po to aby ukryć
swoje prawdziwe pochodzenie. Po co ci to? Więcej luzu i czasami pomyśl zanim
coś napiszesz. A wszystkie twoje pytania końcowe można sprawdzić w internecie
natomiast stare nazwy ulic to inna historia bo czy wiesz jak nazywa się teraz
ul.Komarowa.



Temat: Co nas czeka w zagospodarowaniu Łodzi ?
Co nas czeka w zagospodarowaniu Łodzi ?
Jutro posiedzenie Rady Miejskiej, na ktorym będą m.in.:

- Rozpatrzenie projektu uchwały zmieniającej miejscowy plan zagospodarowania
przestrzennego miasta Łodzi w zakresie komunikacji obejmującej ulice
Brzezińską, Projektowaną Z 1/4, Stokowską i Zbójnicką - druk Nr 218/2002

- Rozpatrzenie projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzania miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Łodzi
położonej w rejonie wyrobiska żwirowego kopalni Kosmin Sp. z o.o. przy ul.
Brzezińskiej (Nowosolna) - druk Nr 222/2002

- Rozpatrzenie projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzania miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla miasta Łodzi - druk Nr 256/2002

- Rozpatrzenie projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Łodzi
położonej w rejonie ulic Narutowicza - Zielonej - druk BRM nr 119/2002

- Rozpatrzenie projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego
planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Łodzi
położonej w rejonie ulic: Północnej - Zachodniej - Franciszkańskiej oraz
Bałuckiego Rynku - druk BRM nr 120/2002




Temat: Młodzieżowa Rada Miasta Łodzi
Grupa Inicjatywna Młodzieżowej Rady Miasta Łodzi
Grupa Inicjatywna Młodzieżowej Rady Miasta Łodzi otrzymała siedzibę przy ulicy
Piotrkowskiej 113. W uroczystym przekazaniu lokalu wzięli udział wiceprezydenci
Łodzi: Włodzimierz Tomaszewski oraz Mirosław Orzechowski.

Trwają prace nad statutem i ordynacją wyborczą Młodzieżowej Rady Miasta Łodzi,
w skład której wchodzić będzie 60 członków wybranych spośród młodzieży szkół
gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych oraz studentów. Celem Rady jest m.in.
rozwijanie idei samorządowej, kształtowanie postaw prospołecznych i
obywatelskich, a także pomoc w przygotowaniu młodzieży do aktywnego
funkcjonowania na europejskim rynku pracy. Młodzieżowa Rada Miasta niebawem
zostanie powołana mocą uchwały Rady Miejskiej w Łodzi.
www.uml.lodz.pl/indeksik.php3?menu2=2&zapytanie=2,01&poz=1&id=1554(R.L.)

Wspominają coś o składzie, ale nic nie mówią o planach dokoptowania
też "starszych" członków. Coś się zmieniło, czy informacja jest niekompletna?




Temat: Zakładki z zabytkami
"Zakładki z widokami łódzkich zabytków wydała księgarnia Nike.

Od kilku lat księgarnia Nike prowadzi działalność wydawniczą. Na
koncie ma nie tylko książki. Także - mapy, widokówki,
historyczne plany miasta, reprinty plakatów, a nawet kubki do
herbaty ze zdjęciami zabytków Łodzi. Teraz asortyment łódzkich
pamiątek wzbogaciły zakładki do książek. - Dodajemy je do
zakupów, które robią u nas łodzianie - mówi Marcin Barański,
współwłaściciel księgarni i autor promocyjnych przedsięwzięć.

Na zakładkach są zdjęcia starej Łodzi wykonane przez Bronisława
Wilkoszewskiego, znanego łódzkiego fotografa. Pochodzą z jego
albumu pt. "Widoki miasta Łodzi" wydanego w ostatniej dekadzie
XIX stulecia. Są na nich zdjęcia ulicy Piotrkowskiej, Nowego
Rynku (czyli dzisiejszego placu Wolności) czy łódzkich fabryk.
Na razie wydano sześć różnych zakładek. Jedna prezentuje Księży
Młyn i okolice, jest tam m.in. remiza strażacka i osiedle
robotnicze. Kolejna nosi tytuł "Łódź - miasto czterech kultur".
Na zakładce widzimy cztery świątynie czterech religii: kościół
katolicki św. Krzyża, ewangelicki św. Trójcy, cerkiew
prawosławną św. Aleksandra Newskiego i nieistniejącą już
synagogę przy Promenadzie, po której został plac na rogu al.
Kościuszki i Zielonej. W parku w Helenowie w czasach, gdy
fotografował go Wilkoszewski, był jeszcze staw z kaskadą i
zwierzyniec, a także piękne parkowe alejki, dziś zostały resztki
sztucznej groty. Wśród "widoków miasta Łodzi" pięknie prezentuje
się łódzki ratusz i kościół św. Ducha oraz dorożki na
Piotrkowskiej."



Temat: Reprint planu Łodzi z 1900roku w GAZECIE
Oj warto. Ja ostatnio dokopałem się do historycznego już, ale nie aż tak
starego, planu miasta z początku lat 70. Szok. Widać jak potężny obszar został
później dołączony do Łodzi. A ulice? Kto pamięta arterię im. Stalina? A drzewa
parku Poniatowskiego w miejscu al. Mickiewicza? A wąską ulicę Towarową otoczoną
domkami, drewnianymi barakami i magazynami (dziś nowoczesna dwupasmowa al.
Włókniarzy)? A osiedla blokowisk na Dąbrowie? Toż to była wtedy wieś, a w
miejscu wiaduktu ul. Dąbrowskiego nad koleją obwodową był jednopoziomowy
przejazd. Sama ulica oczywiście była drogą gruntową. A tam, gdzie dziś piętrzą
się zabudowania EC-4, osiedli Olechów i Janów oraz fabryki Dąbrowy
Przemysłowej? Pola uprawne i podmokłe łąki. A kto pamięta tramwaj na Cygankę
jadący skrajem parku na Zdrowiu? A krańcówka ósemki za kościołem na retkini, w
okolicach torów PKP? Ech, gdyby można było cofnąć się w czasie i to
sfotografować. Dla mnie tym większa frajda, że mógłbym zobaczyć w ruchu
liniowym parowozy, stare tramwaje Lilpop i N, autobusy Jelcz Mex ("ogórki").
Ale podróżować w czasie jeszcze niestety nie potrafimy. Na szczęście mamy stare
mapy, zdjęcia i filny (jak np. kultowy wśród pasjonatów dawnej komunikacji
miejskiej i samego miasta serial "Daleko od szosy").

Rozmarzyłem się. :)

Pozdrawiam
mch



Temat: elektroniczny plan Łodzi - zgroza
elektroniczny plan Łodzi - zgroza
Cześć oglądałem parę ulic z elektronicznego planu Łodzi dołaczonego do Gazety
....Nie wiecie czy spodziewamy się jakiejś inwazji - bo sądząc z jakości tego
"planu" jest to element szeroko zakrojonych działań antyinwazyjnych :)
Przyjrzełm się dwóm kawałkom miasta, które znam - Zarzewowi i kawałkowi Janowa
...Cóż bez komentarza ....
ale chociaż Piotrkowska jest na swoim miejscu :)
pszemeq



Temat: Bardzo stary plan Łodzi
Bardzo stary plan Łodzi
lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/283892.html /
W podcieniach tuż przy wejściu do hotelu "Polonia" wisi mapa Łodzi, mająca
ułatwiać turystom poruszanie się po naszym mieście. Nie byłoby w tym nic
dziwnego, gdyby nie fakt, że mapa jest nieaktualna od wielu lat. Widnieją na
niej stare nazwy ulic - i tak np. aleja Rydza-Śmigłego nazywa się jeszcze ul.
Promińskiego, a ulica Legionów - ulicą Obrońców Stalingradu.

To skandal, aby w centrum miasta staly jeszcze takie stare mapy!



Temat: Skąd pochodzi nazwa Bałuty?
Dobre !!!
Takich Bałutów przetrwało tu(na tej dzielnicy) jeszcze sporo!!! :))
A jednak to i tak najbardziej różnorodna dzelnica w tym mieście i choć nie ma
tu miejsc takich jak Piotrkowska,to i tak ma swoje niepowtarzalne uroki(kto się
tu urodził i wychował wie o co chodzi!!!)
Nazwa pochodzi od wsi która w pewnym okresie zaczeła dość żywiołowo się rozwijać
,ulice jak i zabudowa powstawały całkiem spontanicznie(często gdzie popadnie a
dokładnie na granicach dawnych ...pól) nie było żadnego planu(ówczesnego planu
zagospodarowania przestrzennego) toteż do dziś można zobaczyć takie ciekawostki
jak ....ulica Wrześnieńska!!!
Czyli dawna granica Miasta Łodzi i Przedmieść Bałut!!!
Po przyłączeniu Bałut do Łodzi(1914r) postanowiono po granicy
przeprowadzić ...ulice(dzięki czemu ma taki zakręcony przebieg)!!!
Do dziś jest to jedno z najciekawszych miejsc w tym mieśce!!!
Nigdy lepsze ani nigdy gorsze od innych...integralna część Miasta łodzi!!!

Pozdro dla wszystkich z Bałut!!!




Temat: Miasto o mało czytelnym planie?
Miasto o mało czytelnym planie?
Dostałem książkę "Śladami Żydów poslkich" Adama Dylewskiego.
Jest to przewodnik po Polsce, po tym co zostało po Żydach i ich kilkuwiecznej
bytności na tych terenach. Jest tu oddzielny rozdział o Łodzi. W jednej z
ramek pod tytułem "Atrakcje turystyczne" wymieniane są zabytki Łodzi. Na
samym końcu owej wyliczanki jest takie oto zdanie:

Łódź jest miastem o mało czytelnym planie, dlatego dobrze posiłkować się
mapą."

Co to oznacza? Słabo oznakowane czy jak? Bo jeśli chodzi o układ ulic, to
mnie taki odpowiada i jest jednym z bardziej czytelnych. Jeśli natomiast to
pierwsze, to należy się zastanowić i zacząć działać!




Temat: Wrocławskie ulice :(
Wrocławskie ulice :(
Cały czas mnie ciekawi dlaczego we Wrocławiu prace drogowe prowadzone są tak
mozolnie i bez większych efektów. Napewno napisze pan o braku funduszy i o
tym , że wszystkie brukowane nawierzchnie sukcesywnie wymienia się na
asfaltowe. Jest to poniekąd prawda ale kto odpowiada za to, że we Wrocławiu w
XXI jest tyle ulic wyłozonych kostką. Wiem, wiem wina komuny ale dlaczego
takie miasta jak Łódź, Gdańsk czy Kraków od dawna nie maja brukowanych ulic???
Dziwi mnie bardzo, że ZDiK i władze miasta (plan inwestycyjny) karze nam
wrocławskim podatnikom i mieszkańcom czekać na remont pl. Grunwaldzkiego, ul.
Gajowickiej, Powstańców Śląskich, Jedności Narodowej, Wyszyńskiego,
Sienkiewicza, Swobodnej, itd.? Przecież my płacimy ciężkie pienądze, które
rozchodzą się niewiadomo gdzie?
Bardzo żałuję, że mieszkam w mieście gdzie są najgorsze drogi w całym kraju:(
Pozdrawiam ZDiK i waszą obwodnice z mostem!!!!!!!!!!!!



Temat: Nowa strona łódzkiego lotniska
Plan miasta na zakładce „dojazd do lotniska”, widać że robił niełodzianin.
 mamy dwa dworce Łódź –Kaliska
plan sugeruje że lotnisko leży przy Pienistej, a nie na końcu Maczka
 z planu wynika, że jest dojazd z Maratońskiej w Maczka, albo Maczka
jest istniejąca droga polna
 nazwa Pabianicka było by lepiej gdyby była przed rondem
 brakuje ulicy Rzgowskiej
ulice kończą się półokrągło co sugeruje, że nie jest to fragment Łodzi,
ale cała Łódź

Pozdrawiam




Temat: Tablice informacyjne w tramwajach
Tablice informacyjne w tramwajach
To chyba już kiedyś było, ale nie pamiętam.
Chodzi o tablice, które w założeniu mają informować podróżnych o trasie
tramwajów. W Łodzi są fatalne. Kilka najważniejszych ulic, którymi jedzie
tramwaj i już. Jeśli ktoś nie zna łodzi to praktycznie nic nie wie.
Wiem, że proponowanie wzorów warszawskich jest niemodne, ale w stol(n)icy
faktycznie jest to zrobione bardzo dobrze. Na tablicach wewnątrz tramwajów i
autobusów wypisana jest cała trasa i wymienione są wszystkie przystanki. Yaa
znam Warszawę raczej słabo, ale dzięki tej informacji nigdy nie miałem
problemu z tym gdzie wysiąść - po prostu mogę policzyć przystanki i już.
Może w Łodzi warto też o tym pomyśleć ?
Inną sprawą jest zamontowanie na przystankach planów miast. Mogłoby to być ,
jeśli już nie na wszystkich, to przynajmniej na przystankach w okolicach
dworców. I to chodzi o pełne plany miast a nie schemat tras tramwajów.
Pozdrawiam
Yaa



Temat: Jak nazwać nowe rondo?
króla Władysława Jagiełły
Proponuję rondo im. króla Władysława Jagiełły - z tego co wiem władca, któremu
zawdzięczamy istnienie Łodzi jako miasta nie ma w naszej miejscowości żadnego
placu, ronda, czy ulicy (chyba, ale zaraz sprawdzę w rozpisce na planie miasta).
Warto byłoby mu "podarować" to skrzyżowanie.




Temat: Urzędnicy źle oznakowali ulicę
Urzędnicy źle oznakowali ulicę
wystarczy zerknąć na plan miasta Łodzi z ubiegłego stulecia i wszystko jasne.



Temat: Wrażenia z Łodzi
geograf napisał:
> > znalezienie jakiejkolwiek ulicy graniczy z
> > cudem. Jechałem od Katowic w rejon dworca Łódź Kaliska. Po drodze nie
> > widziałem żadnej (słownie:zero!) tabliczki z nazwami ulic. Co najwyżej
> > może gdzieś tam daleko na budynkach coś drobnym druczkiem wypisane.
>
> Rozumiem, że nazwa z ulicą była Ci potrzebna do trafienia do tego
> szczególnego miejsca, a nie do Dworca?
> Cóż poradzić-ja sam nie mam orientacji na blokowiskach,których nie znam.

Ale co zrobić, kiedy GS ma rację? U nas rzeczywiście generalnie brakuje tablic
z nazwami przecznic ustawionych tuż przy skrzyżowaniu, a nawet gdzieś na jego
środku w przypadku ulic dwupasmowych... Tabliczki na domach są często
bezużyteczne. Wystarczą jeśli jedziesz wolno boczną uliczką i szukasz innej
jeszcze mniejszej uliczki, ale przy jeździe taką Włókniarzy czy Rydza-Śmigłego
tak się nie da.

Owszem, plan, rozeznanie, wywiad satelitarny etc... Ale miasto powinno być
przyjazne dla przyjezdnych. Ja też np. jeżdząc po obcym mieście i chcąc gdzieś
trafić lubię, jak tablice mi co chwila potwierdzają, że dobrze jadę i gdzie
jestem. A plany miasta... ostatnio musiałem korzystac z jakiegoś świeżo
wydanego książkowego planu Lublina. Koszmar! Brakujące ulice, grubości ich
oznaczenia nie odpowiadające rzeczywistym proporcjom (schematycznie oczywiście).
Gdyby nie w miarę wyraźne tablice byłbym biedny.

Łódź nie jest dobrze oznakowana i nie ma co tego zasłaniać wskazując, że gdzie
indziej też nie jest różowo :)



Temat: S8 Nowe pomysły fatalne dla Łodzi ???
Mam taką prośbę - nie wypowiadaj się może na tematy, o których najwyraźniej nie
masz kompletnie pojęcia!
Masz pretensje do Łodzi, że potrafi zadbać o swoje ulice? Poza tym chłopie, ile
w Łodzi jest ulic, a ile w Tomaszowie czy Bełchatowie? Nie porównuj, bo się
osmieszasz!
Trasa obecnej A2 ma tak długą historię, że twoje insynuację, jakoby to
"łódziaki" naginali trase są już poniżej krytyki. Poszperaj nieco w sieci, to
się dowiesz kto to wyznaczył. Taka trasę planowali jeszcze Niemcy.
A dlatego tak planowali, bo autostrady mają łączyć wielkie miasta takie jak
Poznań, Łódź czy Warszawę. Bo to one generują głównie ruch na tych drogach.
Z jednej strony walisz argumenty, że ktoś nagina trasę (choć była planowana tak
od dawna) a zaraz powołujesz sie na stare plany... Tylko facet, na przygotowanie
S8 w tym korytarzy TINA (wiesz co to jest?) wydano już sporo kasy. Ta trasa
miała być budowana już w 2007 roku, a Piotrków przez tylko własne interesy
odkłada budowę międzynarodowej trasy Praga-Wrocław-Łódź-Warszawa, na kolejne lata.
Mówisz o tym, że Łódź (chyba to miasto masz na myśli, choć wypisujesz ciagle
nazwę obiektu pływającego) zabiera kase z budżetu aby robić sobie obwodnice...
Weź sie zastanów co ty wypisujesz. Trasa tranzytowa, będąca jednocześnie
obwodnicami kilku miast, ma prowadzić tranzyt tam, gdzie ma on dotrzeć. A
dociera przede wszystkim do Łodzi lub dalej do Warszawy (od strony Wrocławia).
Gadasz o jakiś koalicach miasteczek, wciągnąć chces w to Wrocław, który od dawna
popieratrasę S8 do Łodzi własnie, a gdzieś 100km od niej.




Temat: Karczma no Widzewie
Na Twój post odpowiem tak: nie winą Łodzi jest to, że jedynym wiatrem odnowy
dla wielu miast w Polsce i Europie była niewątpliwie 2 Wojna Światowa. Naloty
niemieckich samolotów, tak jak i aliancki zniszczyły doszczętnie wiele miast (
choćby Wawa ). Udało się powiedzmy z głową odbudować je ( powstały plany
osiedli, szersze drogi itp. ). Łódź jak to Łódź. Nie ma tu miejsca na nic.
Niesamowicie wąskie ulice, po których w dodatku jeżdżą tramwaje, naćkane
osiedla bez miejsc na zieleń, bez parków, placów zabaw, basenów itp, centrum,
które jest jednym wielkim slamsem gdzie w wielu bramach wylewa się jeszcze
ścieki na podwórka, oraz osiedla na których ktoś buduje paskudne bloki i
wieżowce, którym bliżej do poprzedniej epoki niż do Europy.
Miłym zaś aspektem jest, że ktoś w tym slamsie chce zrobić coś dla ludzi, że ja
mieszkając na Olechowie, nie muszę już jechać na paskudną i brudną ul.
Piotrkowską tylko mogę wybrać się na Widzew i zjeść coś dobrego w miłej
atmosferze. Bo bynajmniej jedzenie kolejny raz pizzy w małej knajpce nie jest
żadną atrakcją. I wolę zachwycić się Karczmą We młynie, bo wkońcu ktoś pomyślał
o zwykłym szarym mieszkańcu tego obskurnego miasta, w którym kupienie wolnego
placu jest blokowane przez Urząd Miasta, i tak ładne budynki muszą powstawać w
sąsiedztwie paskudnych typowo komunistycznych, sześciennych, metalowych hal,
oraz równie paskudnych rozpadających się bloków i wieżowców.



Temat: Tor Formuły 1 w Łodzi? Władze miasta dobrej myśli
Tor Formuły 1 w Łodzi? Władze miasta dobrej myśli
Gdyby tory F1 rosły tak jak donoszą o tym gazety, to w Polsce za parę lat moglibyśmy stworzyć własną, konkurencyjną serię wyścigową. Tor w okolicach Gdynii, władze Łodzi już wiedzą gdzie zbudują własny obiekt, Wrocław wytyczają trasę ulicami miasta, a Poznań planuje przebudowę tamtejszego, istniejącego już toru... Szok w jak zawrotnym tempie rozwija się infrastruktura do uprawiania sportów motorowych w Polsce. Szkoda tylko, że wszystko pozostaję w sferze planów, makiet, projektów. Władze każdego z wymienionych przeze mnie miast, w news'ach internetowych tudzież prasowych, są dobrej myśli. Tylko co z tego tak naprawdę wynika? Ano niestety nic... Większość społeczeństwa wolałaby, aby chociaż (lub aż) jeden z tych projektów się urzeczywistnił i powstał w wyznaczonym miejscu. Lepiej jeden prawdziwy niż dziesięć w skali 1:100.

Na inną dyskusję pozostaję zasadność budowy toru w naszym kraju ogromnym nakładem kosztów, skoro zainteresowanie tą wersją wyścigową narodziło się wraz z awansem Roberta Kubicy do F1 i zapewne z momentem jego rezygnacji umrze. Jeśli obiekt ten ma niszczeć z powodu braku jakichkolwiek imprez to szkoda rozpoczynać tak ogromną inwestycję. A znając umiejętność zarządzania wszystkim naszych władz, także ten tor byłby niewykorzystany przez większą część roku nie potrafiąc zarobić na własne utrzymanie, nie mówiąc o zarobieniu pieniędzy.



Temat: Warszawa
magdalena18 napisała:

> Anitko! rzeczywiscie tak jak napisalam Warszawe kocham i uwazam, ze to piekne
> miasto! Jest to moja bardzo subiektywna opinia. Przez kilkanascie lat
> mieszkajac w Wawie nie lubilam jej . Dwa lata temu wrocilam z prawie rocznego
> pobytu w USA i bardzo spodobala mi sie Warszawa. Bylo lato, mnostwo zieleni,
> czysto,kolorowo, Stare Miasto, Lazienki, Wilanow.
> Pewnie, ze mozna krytykowac wiele ale jak sie chce to mozna tez zobaczyc i
> urode tego miasta i sie zakochac:-)

wymienilas perelki, mi chodzi o caloksztalt. miasto nie ma planu, pomyslu,
glebiej przemyslanego charakteru. to co sie w nim dzieje, jest chwilowym
kaprysem obecnie urzedujacego architekta i zawsze brakiem konsekwencji jego
nastepcow - tak bylo i jest, czy nam sie to podoba czy nie:(

> A ulica Nowy Swiat nie byla deptakiem Ertesie i wedlug mnie nadal nie jest
> tylko poszerzono chodniki.

a zakaz wjazdu dotyczy... samolotow?:)

> Deptakiem to jest Piotrkowska w Lodzi!!

a dokladniej gorny odcinek piotrkowskiej od... zdaje sie odpowiednika ich domow
centrum (wlokniarz? siakos tak?). oczywiscie i deptakiem jezdzi calkiem sporo
samochod (dostawczych, wlascicieli pubow, sklepow itp.) plus przecinaja go
regularnie uliczki z normalnym ruchem kolowym:)))

jak widzisz - Łódź tez znam:)

a.:)))




Temat: galeria historyczna 27-łódzkie tramwaje-refleksje
Przyjmujemy pewnik jest rok 1963 bo mam taki plan Łodzi przed sobą. Napewno nie
ma aleji Włókniarzy!!!!!Jedziemy od strony miasta tramwajem linii 8, 12, 19,
20, 24 lub w nocy 101 ulicą Kopernika. Przystanek przed wytwórnią papierosów.
Linia dwutorowa. Dojeżdżamy do skrzyżowania w Towarową ulica brukowana. Tramwaj
skręca lekuchno w prawo. W prawo napewno krótki odcinek torów tramwajowych w
Towarowej. Z której strony skręt na nie niestety nie pamiętam. Ale chyba od
strony miasta i od strony dworca. Po paru metrach ulica odnoga do Towarowej.
Tworzy się taka trójkątna wysepka. Następnie tramwaj skręca lekuchno w lewo po
parunastu metrach wjazd pod pierwszy wiadukt kolejowy. 8, 12,24 i 101 skręcają
w prawo na plac przed dworcem. zaraz po skręcie przystanek wysiadkowy po
przeciwnej stronie placu wsiadakowy. Na przystanku wysiadkowym chyba dwa tory,
na łuku przed dworcem jeden. Dalej jedziemy pod drugi wiadukt troszkę w lewo i
dość stromo na Retkinię. Tak to pamiętam. Na planie też jest tak.



Temat: Zagadka...
Rozwiazanie zagadki jest proste. Ale trzeba miec Plan Lodzi. Im starszy tym lepszy. Sprawa jest ulatwiona bo ulice starej lodzi przebiegaja
Polnoc-Poludnie -Wschod-Zachod. Zatem trzeba na planie zlokalizowac wieze kosciola. Ustawic plan wg jednej z osi ulicy. Odmierzyc
powiedzmy trzy okregi o 1,2, 4 km srednicy poczynajac od wiezy. W ten sposob wyznaczymy rejon. A pozniej ten dom troche wyzej na zdjeciu.
Precyzyjnie ustalimy miejsce fotografa rowniez.
Na marginesie uwaga. Na poczatku lat 60 bylem na Rudzkiej Gorze i do dnia dzisiejszego pamietam las kominow na terenie miasta widoczny z
niej.
Osobiscie zdjecie kojarze z okolica Rzgowskiej,Przybyszewskiego,Plac Reymonta,Wolczanska.



Temat: Boat City Festival 2005
Boat City Festival 2005
informacja dość stara za wortalem muzik.pl:

W tym roku nie z powodu sprzeciwu władz miasta, ale rezygnacji organizatorów,
którzy w zamian przygotowują Boat City Festiwal 2005 Łódź -
zapowiada "Dziennik Łódzki". Nie będzie jednak przemarszu ulicami Łodzi i
ruchomych platform.

Impreza ma się odbyć 24 września na platformie w kształcie łodzi u zbiegu
ulic Piotrkowskiej i Roosevelta. Organizatorzy zakładają, że potrwa od
południa do zmierzchu. Później uczestnicy przeniosą się do dwóch klubów
muzycznych.

"Będzie, oczywiście, techno, ale tylko jako jeden z wielu gatunków
muzycznych" - mówi gazecie Łukasz Rybski, współorganizator. Zaznacza, że
młodzież zostanie zaproszona na festiwal muzyki tanecznej, a nie na paradę.

Łukasz Lawrenz, pomysłodawca, dodaje, że taki termin został wybrany celowo,
bo w tym dniu będzie obowiązywać cisza wyborcza. "Nie chcemy, by politycy
mieli okazję przekonywania potencjalnych wyborców, że rozumieją młodych" -
mówi Lawrenz.

Czy władze miasta zgodzą się na taką imprezę, nie wiadomo. W biurze prasowym
magistratu gazeta usłyszała, że podejmą decyzję, gdy organizatorzy
przedstawią szczegółowe plany - pisze "Dziennik Łódzki".

a teraz pytanie: gdzie znaleźć jakieś szczegóły na temat tego festiwalu,
ktory odbędzie się już za tydzień??




Temat: Nazwy Ulic w Kaliszu
Co ciekawe, ani na mapie topograficznej z 1902 (1:3000.000), ani na planie
miasta z 1908 (1:12.500) nie ma żadnej (!) ulicy wylotowej na Poznań - nie było
zatem żadnego "Poznańskiego Przedmieścia". Co ciekawsze, w tym samym czasie w
Festung Posen była Kalischer Thor (Brama Kaliska) strzegąca drogi na Kalisz.

W Kaliszu mieliśmy drogę na Wrocław, Toruń, Warszawę, Łódź, Słupcę (przejście
graniczne w Strzałkowie), Wieluń i Częstochowę, ale nie na Poznań. Kiedy zatem
w Kaliszu powstała ulica wylotowa na Poznań i od kiedy mamy ulicę Poznańską?

Po 1919 koleją z Warszawy do Poznania nadal jeździło się starą Drogą Żelazną
Warszawsko-Kaliską przez Łódź Kaliską i Kalisz. :/

Festung Posen:
www.mars.slupsk.pl/fort/tp_1864.htm
Kalischer Thor:
www.mars.slupsk.pl/fort/tpbr_ka.htm



Temat: rozklad ulic na tablicach w srodkach komunikacji
rozklad ulic na tablicach w srodkach komunikacji
u nas w lodzi poludniowe rejony lodzi sa zawsze na samej gorze tablicy
przyklad : linia 2
DABROWSKIEGO
...
PIOTRKOWSKA
............
CHOCHOLA
w warszawie pólnocne rejony sa na samym poczatku
przyklad linia 3:
ZERAŃ
.........
11 LISTOPADA
...........
GOCLAWEK

.....................................

DO CZEGO ZMIERZAM .........

otoz linia 10 biorac pod uwage zasady w lodzkiej komunikacji (czyli
poludniowe czesci miasta jako pierwsze ) w cityrunnerach jest jako pierwsza
wyszynskiego ,w 805N- rokicinska ,w Z-1 rokicinska

a teraz patrzac na plan miasta...petla na al.wysznskiego jest bardziej
wysunieta na poludnie wiec powinna byc pierwsza a petla na rokicnskiej jest
bardziej na polnoc



Temat: Tramwaje z Konstantynowskiej - precz?
Tramwaje z Konstantynowskiej - precz?
Przeglądam właśnie "Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
dla części obszaru miasta Łodzi położonego w rejonie ulic: Kusocińskiego -
Jaszczukiewicza - Konstantynowska" który będzie poddany głosowaniu
w najbliższym czasie przez Radę Miejską w Łodzi.

Cytuje fragment Rozdziału 5; pkt 3; ppkt. 5.
"(...) istniejąca ulica Konstantynowska: jedna jezdnia dwupasmowa, szerokość
w liniach rozgraniczających zmienna, (...) 21,00-30,00m. Istniejąca linia
tramwajowa możliwa do likwidacji po opracowaniu analizy ekonomiczno-
techniucznej"



Temat: jak dojechać na Julianów?
Gość portalu: Ewa napisał(a):

> Czy ktoś może mi powiedzieć jak najlepiej dojechać komunikacją miejską z
> dworca Łódź Fabr. na ul. Sw.Teresy? Sprawdzałam na planie miasta, że
> najlepiej ul. Zachodnią i dalej Zgierską ale co tam jeździ? Będę bardzo
> wdzięczna za pomoc.
> Pozdr.

Przy dworcu wsiadasz w linię 4 - dojeżdżasz do przystanku Limanowskiego -
Zachodnia (od dworca to jest 8 przystanków), przechodzisz na ulicę Zachodnią i
wsiadasz w 3 lub 11 (jedziesz 4 przystanki) i jesteś prawie na miejscu.
Idziesz parkiem i pierwsza ulica na lewo to Sw. Teresy

> PS: Po ile w Łodzi są bilety i czy są jednorazowe czy godzinowe? A może
jeśli
> muszę jechać z przesiadkami to lepiej opłaca się dobowy(jeśli jest)?

30 minut - 2,20 PLN (powinien starczyć)
całodobowy - 8,80 PLN



Temat: grzechy Kropiwnickiego - streszczenie
Mówiło sie przed wyborami, że prezydenci z SLD, którzy od dawna rządzili Łodzią
byli bufonami, ale okazało się, że Kropiwnicki jest większym bufonem niż
wszyscy tamci razem wzięci. A do tego jest groźny, bo jego postepowanie z
miastem jest grubo podszyte skrajnie prawicową, faszyzującą ideologią.
Jęsli oglądałeś wczoraj wieczorem na TVP1 program o łódzkim Teatrze Nowym to
jeden bardzo poważny grzech już znasz.
Inne to blokowanie inwestycji w mieście, plany zniszczenia budowanej z mozołem
od lat reprezentacyjnej ulicy Piotrkowskiej, czystki w urzędach i spółkach
komunalnych, gdzie bezpardonowo wciska się swoich kolesi z ZChN, Solidarności a
nawet ministrów ze skompromitowanego rządu Buzka.
Poza tym pan Kropiwnicki nie ma żadnych pomysłów na rządzenie miastem :(



Temat: Co było w miejscu AL. WŁÓKNIARZY ?
Przy dworcu Łódź-Kaliska była wąska ulica Towarowa. Stały tam drewniane baraki
mieszkalne dla nowoprzybyłych mieszkańców Łodzi (nie wiem, czy postawili je
Niemcy, czy zbudowano je dopiero po wojnie). Na południe od stacji osobowej
była (przy zachowanym do dziś fragmencie ulicy Towarowej - zerknij na plan
miasta gdzie to jest) mała stacja przeładunkowa z magazynami.



Temat: Zgierska przedłużona o 12 mln zł
Przedłużenie Zgierskiej jest potrzebne dla mieszkańców
Radogoszczy Wschód i Zachód! Tylko, że "ktoś" tak to "mądrze"
wymyślił, że nie porobił ulic dojazdowych do osiedli! Jest skret
w tzw. ul. Świtezianki ale tak naprwdę to nie ulica tylko tor
krosowy! A jeśli chcecie dojechać do domów na osiedlu to polecam
ul. Sitowie i Studzińskiego ! One są tylko na planach PIĘKNEGO
Miasta Łodzi!!Może któryś z Panów redaktorów by to dokładniej
opisał?! Będzie śmiesznie!!!



Temat: Uporządkowali nazwy przystanków !
Czy usiłujesz mi wmówić, że Kilińskiego i Narutowicza to egzotyczne uliczki
pikroju ul. Sarniej?! Pisałem już na innym wątku, że nazwy przystanków
typu "Sarnia" chętnie bym pozmieniał, ale zmiany nazw pochodzących od głównych
ulic Łodzi zawsze będę krytykować.

A co do Twojego argumentu: jeżeli ktoś nie zna ul Kilińskiego czy ul.
Narutowicza, to hotelu Centrum też znać nie będzie (chyba, że się w nim akurat
zatrzymał) i porusza się po mieście z pomocą planu. A na takim łatwiej znaleźć
ulicę niż jakiś hotel



Temat: Co nas czeka w zagospodarowaniu Łodzi ?
> - Rozpatrzenie projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego
> planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru miasta Łodzi
> położonej w rejonie ulic: Północnej - Zachodniej - Franciszkańskiej oraz
> Bałuckiego Rynku - druk BRM nr 120/2002




Temat: REWOLUCYJNE plany w zarządzaniu ŁODZIĄ
REWOLUCYJNE plany w zarządzaniu ŁODZIĄ
Ostatnimi czasy wielokrotnie narzekano w łódzkich mediach, na prowadzenie
niewłaściwej polityki w gospodarowaniu miastem. Podnoszono larum, gdy na
łódzkiej ziemi pojawiały się co chwila arcydzieła nowoczesnej architektury,
pod postacią okazałych gmachów hipermarketów, protestowano przeciwko planom
wyburzania kolejnych, opuszczonych, zabytkowych kamienic w centrum miasta.
Psioczono na znikomy przypływ inwestorów, czego konsekwencją było stopniowe
ubożenie miasta, które w dalszym ciągu może poszczycić się tym, iż jest
drugim co do wielkości miastem Polski.

Szanowni Państwo! Te wszystkie w/w zarzuty są bezpodstawne. Nikt nie
dostrzegł bowiem rewolucyjnego i przepełnionego geniuszem planu,
towarzyszącego powyższym działaniom! Kontynuowanego przez wszystkie kolejne
ekipy zarządzające miastem, dla których dobro Łodzi było zawsze dobrem
nadrzędnym.

Proszę Państwa! Już wkrótce Łódź odrodzi się! Już wkrótce powróci do
dawnych, pełnych świetności czasów! A kluczem do tego będzie ulica
Piotrkowska...

Ciąg dalszy na AFS:

forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=15440&w=9244576



Temat: Wojska Polskiego
Witam

Ja o tym sporo słyszałem, ale zobaczyłem dopiero jak dostałem Atlas Łodzi.
Jest to projekt powojenny, a potwierdzony w planie zagospodarowania Łodzi
z 1961 roku i w koncepcji z 2002 roku.
Wg map planowana jest ulica szybkiego ruchu wyprowadzająca ruch z północy
centrum do okalających Łódź autostrad na wschodzie (A-1) i zachodzie (S-14).
Ulica ma zaczynać się przed Nowosolną, omijać ją, dale biec śladem dzisiejszej
Brzezińskiej/Wojska Polskiego aż do okolic Dworca Północnego PKS. Potem ma
odbijać lekko na południe i śladem zbliżonym do Bojowników Getta ma wchodzić
w Drewnowską i dalej aż do granic Łodzi na zachód z minimalnym odchyleniem
na północ.
Równolegle do tej drogi w okolicach Strykowskiej mają iść tory kolejowe.
Odejście następuje za stacją Łódź-Widzew z istniejącego łącznika Łódź-Widzew
Zgierz, na północy zostaje cmentarz na Dołach i potem tory zbliżają się pod
kątem do tej nowej Wojska Polskiego. W okolicach dworca PKS Północnego jest
zlokalizowana stacja kolejowa (nowy dworzec główny PKP). Dalej tory biegną
obok ulicy aż do linii kolejowej Łódź-Kaliska Zgierz i w okolicach dzisiejszej
Drewnowskiej i al. Włókniarzy można z nich skręcić na północ (na Zgierz) lub
na południe.
Projekt jest o tyle ciekawy, że poza niewątpliwą funkcją komunikacyjną tworzy
się korytarz przewietrzający północną część miasta. Zyskujemy też linię kolejową
umożliwiajacą przejazd Warszawa-Wrocław przez Łódź, a nie musimy robić bardzo
drogiego tunelu pod Śródmieściem.

Pozdrawiam, MarcinK



Temat: Atrakcyjne tereny - plany zagospodarowania...
Atrakcyjne tereny - plany zagospodarowania...
www.uml.lodz.pl/indeksik.php3?menu2=2&zapytanie=2,01&poz=1&id=2618
Atrakcyjne tereny

Władze miasta przygotowały nowe projekty uchwał dotyczące planu
zagospodarowania przestrzennego dwóch obszarów, które są szczególnie
atrakcyjne dla inwestorów. Jednym z nich jest rejon ulic Rokicińskiej i
Augustów, usytuowany przy zjeździe z autostrady A1. Kolejnym atrakcyjnym
miejscem dla inwestycji jest teren położony w granicach ulic: Pryncypalnej,
Kosynierów Gdyńskich, Trybunalskiej, Ustronnej i Rzgowskiej. Jego atutem jest
planowana budowa jezdni będącej przedłużeniem przejazdu aleją Włókniarzy do
ul. Rzgowskiej i dalej w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego. Przy pracach
planistycznych będą uwzględnione opinię mieszkańców osiedla Ustronna.

– Lokalizacja tych miejsc jest szczególnie atrakcyjna dla przyszłych
inwestorów. Przyniesie to wiele korzyści dla naszego miasta – powiedział
wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski. (M.K)




Temat: Inwestycja w starą elektrownię
Miejskie plany
Przyjęto projekt uchwały do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego
dla części miasta w rejonie ulic: Piotrkowskiej – Czerwonej – Wólczańskiej –
Wróblewskiego – Skrzywana i Sieradzkiej.

- Przyjęcie planu zagospodarowania tej części miasta zahamuje chęć budowy
kolejnego hipermarketu – powiedział wiceprezydent Łodzi Włodzimierz
Tomaszewski. – Ten obszar przeznaczono na budownictwo o charakterze
administracyjno-biurowym, produkcyjnym i częściowo mieszkaniowym.
...

www.uml.lodz.pl/indeksik.php3?
menu2=1&zapytanie=1,05&poz=1&id=2940&PHPSESSID=76291e7b416975d2b1e3637967c1f9a7




Temat: Zbliżające się remonty dróg
Zbliżające się remonty dróg
<<<<<<<<<
Jeszcze w tym roku rozpocznie się przebudowa jezdni na całej długości ulicy
Rudzkiej oraz na ul. Pabianickiej od granic Łodzi do ul. Rudzkiej. Pierwsze
prace na tych drogach ruszą już jesienią.

Remont ulicy Pabianickiej ma zakończyć się w przyszłym roku, wraz z budową
nowoczesnego kompleksu handlowo-rozrywkowego Ikea. Plan przebudowy nierównej i
ciągle łatanej ulicy Rudzkiej obejmuje trzy lata. Koniec prac zaplanowano na
2010 rok.

Nie wiadomo, kiedy rozpocznie się przebudowa równie dziurawej ul. Inflanckiej
od ul. Strykowskiej do ul. Łagiewnickiej. Odbyły się dwa przetargi. W
pierwszym oferty nie usatysfakcjonowały urzędników Zarządu Dróg i Transportu,
a w drugim nie zgłosił się żaden wykonawca.
/>>>>>>>>>>>>

za: lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/880183.html

I co? Będziemy mieli dwupasmową Rudzką, dwupasmową Wróblewskiego i dwupasmową
Retkińską zamiast obwodnicy Nowosolnej, Trasy Karskiego czy połączenia ul
Dąbrowskiego z dellostradą?

Łódź to cholernie bogate miasto. Nie ma na co wydawać pieniędzy.



Temat: Inwestycje w infrastrukturę drogową
Tak jak juz wspomnialem w watku o ludnosci zgadzam sie jak najbardziej.
Infrastruktura drogowa jest bardzo wazna rzecza, jako przyklad moze posluzyc
Strykow kolo Lodzi, w poblizu ktorego maja krzyzowac sie dwie autostrady. Z
zamiarem budowania swoich hal, skladow logistycznych nosi sie tam kilka firm.
Oczywiscie przyklad ten nie za bardzo pasuje do Plocka ale niewatpliwie
swiadczy o tym, ze dobre rozwiazania komunikacyjne to impusl do rozwoju.
W Plocku istnieje cos takiego jak "Plan udroznienia miasta". Prace sa
prowadzone sukcesywnie, choc jak mozna zauwazyc czesc pieniedzy poszla nie tam
gdzie nalezaloby np modernizacja ulicy Curie-Sklodowskiej na pewno nie
usprawnila ruchu w miescie.
Oprocz obwodnicy polnocnej, ktora juz wymieniles nalezy takze dokonczyc budowe
Grabowki - problemy ostatnio stwarzal grunt i budowa kolektora deszczowego.
Na pewno modernizacji wymaga skrzyzowanie ulic: Graniczna, Wyszogrodzka,
Pilsudskiego. Samochody jadace od strony Podolszyc, skrecajace w lewo w
Wyszogrodzka czesto skutecznie blokuja jeden z pasow, jedynego jak na razei
lacznika Podolszyc z centrum. Ale z tego co sie orientuje to ta przebudowa jest
uwzgledniona we wspomnianym wczesniej planie.
Wspomniec trzeba rowniez o pociagach przejezdzajacych przez miasto i
blokujacych je w trzech (newralgicznych, bo nie wspominam o mniej waznych)
punktach. GW w ciagu lata znow poruszyla ten watek ale po raz kolejny ucichlo.
Ciekawy jestem czy uda sie kiedys zrealizowac plany budowy nowej drogi na
osiedlu Skarpa.




Temat: Budowa IKEI come back i ......
Pierwsza rzeczowa wypowiedz.

Dodam, IKEA wygrala sprawe w sadzie. Miasto teraz ma zwiazane rece.
IKEA bedzie zadala przypsieszonego trybu wydawania decyzji. Wsrod nich sa wszelkie sprawy zwiazane z poszerzeniem Pabianickiej.

Wywlaszcznie jest klopotliwe o moze zablokowac inwestycje. Wiec kolejny proces - to moze zle sie odbic na gminie Lodz - odszkodowania itd....

Ten okres zwloki jest stracony. Mozna bylo wywlaszczyc mieszkancow. Powoli, bez nerwow, klopotow. A teraz?

Ponadto nie wiadomo ile gruntu ma na wlasnosc IKEA. A ta ilosc moze okreslac czy pozostanie miejsce na torowisko jesli poszerzenie bedzie od strony zachodniej. IKEA bedzie pewnie chciala realizowac inwestycje wedlug poprzednich planow. Nie sadze by majac niekorzystny dla miasta wyrok bedzie sie godzic na nowy projekt.

To nie tylko problem dojazdu - po czesci moze pelnic go obecna ulica Chocianowicka (spekuluje), ale miejsce na parkingi, drogi wewnetrzne itd. To zajmuje powierzchnie. A tor tramajowy pozbawi ich jeszcze wiecje powierzchni kupionego gruntu zwlaszca przy wariancie poszerzenie od zachodniej strony.
Miasto wyplaci reokmpensate ze czesc gruntu?

Ci co oponowali w tym watku - a macie absolutna pewnosc ze bedzie inaczej jak podejrzewam. Dacie swoja glowe? Obecne wladze miasta sa niechetne komunikacji miejskiej tramajowe w szczegonosci. Im marza sie parkingi i asfalt na kazym wolnym miejscu w miescie.




Temat: Michał Rżanek mówi nie dla deptaku!
Dzięki colo, torus27, aspasp, witoldk2 za poparcie pomysłu utworzenia Deptaku.

Czy zamknięcie ulicy Słowackiego spowoduje zamykanie sklepów??Wątpię...a ci
wielcy urbaniści którzy tak twierdzą, to nie są zbyt mądrzy.Wydaje im się że
jeżeli Piotrków jest małym miastem (Bo oni są z Łodzi) to wszyscy ludzie jeżdzą
samochodami.

W całej Polsce powstają deptaki, więc dlaczego nie w Piotrkowie.?
Jest masę miast w Polsce w którch są deptaki prowadzące na Stare Miasto.
A pomysł połączenia Wojska Polskiego z Trasą W-Z z lepszym jak obecnie
zkomunikowaniem dworca PKP już był ( chodziło o drogę przechodzącą po
zachodniej stronie Dworca PKP łączącą Wojska Polskiego z W-Z )- tylko że władze
w Piotrkowie od lat już nie realizują powstałych planóm i koncepcji..
Obecnie ul.Słowackiego nie byłaby tak zatłoczona przez minibusy itd.
Wiec pomysł obarczenia i przekierowanie ruchu z Słowackiego na inne ulice już
był, tylko mamy takich radnych jakich mamy...Plany miejscowe sobie a oni sobie.

A jeżeli chodzi o Starówkę to problem polega na jej " Biednych" mieszkańcach i
pijakach a nie na tym czy jeżdzą tam samochody czy też nie...



Temat: Jadąc Regio+
Łącznice
Można zrobić Circle Line lub Ring jak kto woli. A może po prostu Łódzką Kolej
Obwodową? Wystarczy, żeby zakupiono kilka szynobusów, zbudowano kilka
przystanków lub stacji oraz zrealizowano wpisane w miejscowy plan
zagospodarowania Łodzi dwie łącznice kolejowe: tzw. Dąbrowa-Stoki nad aleją
Piłsudskiego oraz Liściasta-Radogoszcz Wschód wzdłuż granicy miasta. Wtedy
potrzebne by były przystanki lub stacje nad ulicami-trasami (z obsługiwanymi
osiedlami): Dąbrowskiego (os. Dąbrowa przemysłowa i mieszkaniowa),
Przybyszewskiego (os. Widzew przemysłowy i mieszkaniowy, Zarzew),
Piłsudskiego/Rokicińska (przecięcie z trasą WZ, os. Widzew mieszkaniowy),
Pomorska (Centralny Szpital Kliniczny UM, osiedle studenckie UŁ, os. Stoki),
Telefoniczna (os. Stoki, Doły)Brzezińska/Strykowska (trasa warszawska, os.
Doły), Łódź Radogoszcz (wyłączona z ruchu), Warszawska (os. Julianów,
Warszawska), Łagiewnicka (os. Radogoszcz Wschód, Julianów, Arturówek), Zgierska
(Zgierz, os. Helenówek), Liściasta (os. Radogoszcz Zachód, Liściasta A/B), Łódź
Żabieniec (os. Teofilów, Wielkopolska), Srebrzyńska (os. Mireckiego, Koziny),
Łódź Kaliska (os. Karolew, Retkinia), Wróblewskiego (os. Karolew, osiedle
studenckie PŁ, Retkinia Przemysłowa), Obywatelska (Retkinia Przemysłowa,
Obywatelska), Pabianicka (os. Rokicie, Kurak), Łódź Chojny (os. Chojny) itp.
itd.




Temat: kim on jest??
zobacz:

www.uml.lodz.pl/indeksik.php3?menu2=1&zapytanie=1,01,03,13
Dyrektor Włodzimierz Kralkowski, pokój: 384, tel.: +48 (42) 638-43-84

Lista załatwianych spraw :

Decyzje o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla
inwestycji – wzizt
Informacje o przeznaczeniu nieruchomości w planach zagospodarowania
przestrzennego aktualnych oraz nieobowiązujących (plany poprzednich edycji)
Konkurs o nagrodę Prezydenta Miasta na najlepszy dyplom w zakresie
architektury i urbanistyki organizowany na podstawie uchwały rady Miejskiej
Konkursy urbanistyczne organizowane na podstawie uchwały Zarządu Miasta i
wniosku Wydziału Urbanistyki i Architektury oraz koncepcje urbanistyczne
zagospodarowania terenu organizowane w oparciu o uchwałę Zarządu Miasta i
wniosków zainteresowanych wydziałów
Opinie o rozwiązaniach projektowych w zakresie układu drogowego, ustalanie
linii regulacyjnych ulic

pozdr.




Temat: Brzydkie nowe "kamienice" na Nawrot.
Zeby mozna bylo stosowac wielkomiejska miare, to trzeba czegos wiecej niz
mnozenia liczby kondygnacji. Czy tak trudno sobie wyobrazic, co sie stanie
kiedy tak waska ulice, jak Nawrot zabuduje sie kamienicami o skali tej naroznej
przy Sienkiewicza? Dobra zasada urbanistyczna mowi, ze przekroj ulicy powinien
byc najwyzej kwadratowy. To maja byc przeciez mieszkania na szerokosci
geograficznej, gdzie nieco slonca przynajmniej z jednej strony sie przyda.
W ramach planu rewitalizacji zaproponowano cofniecie linii zabudowy na Nawrocie
tak, by bylo mniej przeslaniania, a jednoczesnie by pojawilo sie tam troche
zieleni. Niestety - niewiele z tego bedzie. Juz sie bija o dzialki
naprzciwko "domeczkow", a nikt nie chce z nimi nawet pertraktowac zeby
zbudowali wysokie troche glebiej. Nie mozna im tez tego nakazac, bo nie ma
planu miejscowego, ktory by to zawieral - i tak koleczko jest slicznie okragle.
Lodz to nie byla nigdy metropolia, tylko przypadkowo zbudowane miasto na
rolniczym-rekodzielniczym planie. Dopoki bylo pusto mozna bylo niejedno zrobic.
Niestety - niewolnicy tzw. "tozsamosci", mechaniczne powtarzajacy bledy
przeszlosci, stracili wazna okazje.
Do jakiej "tozsamosci" chcecie nawiazywac i jaka przywracac? Metropolitarna?
Jej tu nigdy nie bylo przeciez. Dobre metropolie lubia uliczna zielen, jak i
pare innych rzeczy. Tego nie bylo, to mozna bylo stworzyc, ale sie nikomu nie
chcialo...



Temat: Inwestycja w starą elektrownię
zamiast tego
Władze miasta przystępują do przygotowania planu zagospodarowania
przestrzennego w rejonie ulic: Piotrkowska, Czerwona, Wólczańska, Sieradzka i
Wróblewskiego. Tereny te mają być przeznaczone pod budownictwo mieszkaniowe,
obiekty produkcyjne i administracyjno-biurowe.

Według władz Łodzi, to bardzo atrakcyjny obszar. Określenie jego funkcji ma
zapobiec planom zlokalizowania tam kolejnego supermarketu.

(pi) - Dziennik Łódzki
lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/401174.html




Temat: Kolej obwodowa w Łodzi za pieniądze z UE
A moze by tak wykorzystac projekt pana Wesolowskiego z PL? Mam na mysli tramwaj
dwusystemowy, przejezdzajacy po trojszynowym splocie przez miasto, przez
ul.Zielona i Nartowicza. Takie polaczenie Lodzi Kaliskiej i Fabrycznej.
Oczywiscie pod warunkiem poprawienia przejezdnosci tramwaju na wyzej
wymienionych ulicach. Z reszta w planach juz jest budowa bulwaru Narutowicza,
ta ulica i tak juz sie nie bardzo nadaje, ze wzgledu na jej szreokosc dla ruchu
samochodowego. Byloby to tansze rozwiazenie niz tunel i dodatkowo
zintegrowaloby to tramwaje i kolej w Lodzi.



Temat: O czym nie napisano ....
Manufaktura - a Piotrkowska

W dniu 4.11. w siedzibie Łódzkiego Klubu Biznesu zorganizowane zostało przez
Fundacje ulicy Piotrkowskiej spotkanie referatowo dyskusyjne majace pokazać
aktualne i przyszłe oddziaływanie inwestycji Manufaktura na handel i
funkcjonowanie ulicy Piotrkowskiej.

Niestety grono uczestników nie zgromadziło się adekwatnie do grup zainteresowań.
Oczywiście byli przedstawiciele Manufaktury, był Architekt Miasta i cała duza
grupa architektów i urbanistów z Łodzi.
Niestety w tej formule i w takim składzie osobowym toczona dyskusja nie mogła
prowadzić do zadnych rozwiazań. Choc zwrócenie uwagi na odwrócenie się
Manufaktury "bokiem" do ul Gdańskiej - chyba będzie miało jakieś konsekwencje
w dalszych działaniach inwestora.

Niestety nie ma płaszczyzny dyskusji - jest front trójstronny:
inwestor - miasto - niezadowoleni
Podsumowanie : spóźniono się o 6 lat z dyskusją nad problematyką jak włączyć
inwestycje w poznańskim w plany życia centrum Łodzi.

Szkoda, że ta dyskusja nie przeniosła się na łamy wszystkich łódzkich mediów.

pozdr.



Temat: Koniec "Elinow" w ZKT-1.
Gość portalu: STUDI napisał(a):

> Jest duzo miast z rostawerm 1000 ja i nawet 900mm(np. Graz, dawniej Krakow).

Mylisz się. Graz ma rozstaw 1435mm, a 900 ma Linz.

> Zapedy Zaerzadu Miasta sa spore - ciag ulic Laghiewnicja - warszawska, ciag
> Gdanska, Kopernika., AL Politechniki - 15 pierwsza miala powazne ciecia
> taborowe po reformie.

Chyba nie wiesz co piszesz...
Piętnastka jako pierwsza (i jedyna) miała wzmocnienie taborowe po reformie. 19
lutego 2001 roku do 14 brygad dołozono jeszcze 3, dzięki czemu zwiększono
częstotliwość w szczycie z 7-8 do 6 min!

> Zauwazcie ze tam gdzie duzo jest naraz lini tramwajowych - tam beda
likwidacje
> lini. popatrzcie na 7 i 13. Na 8 i 10.
> Gdzie indziej na tradycyjnych trasach przejadu nie ma nic bezposredniego
>
> Pierwszy plan ciagle aktualny zakladal instnienie tylko trzech ciagow linii,
> opbecna 10, obecna 11 i dawna 2.

Cały czas wymieniasz litanię katastroficznych planów. Może więc powiesz gdzie
można te plany obejrzeć?
>
> Ciecia maja sprowokowac ludzi do narzekania na polowie linii w Lodzi aby miec
> pretekst do ich vcalkowitel likwidacji.
>
> A linia na Zlotno - ktos potrzebowal taniego gruntu pod butowe domkow
> jednorodzinnych.

Była jeszcze pętla przy Cmentarzu Mania...

luki



Temat: nowe osiedlena Księzy Młynie?? a moze tylko szum??
nowe osiedlena Księzy Młynie?? a moze tylko szum??
Jakiś czas temu (powiedzmy 2 tygodnie) Dzień Dobry poinformowało o planach zabudowy Kwartału ulic Tymienieckiego/Kilińskiego/Tylna/(czwartejk ulicy nie pamiętam :)

Miałyby tam powstać mieszkania dla prawie tysiąca ludzi. Sam budynek "wtapiałby sie" w okolicę, czyli coś a'la fabryczny styl ;).
W tym tygodniu Dziennik Łódzki poinformował o coraz poważniejszych planach firmy J W Constructing w spraiwe budowy tego osiedla.

Czy uważasz, że inwestowanie w mieszkania w tamtej okolicy to dobry interes?? Czy firma developerska nie ciesząca się dobrą sławą wśród odbiorców swych mieszkań wypełni dobrze postawione na jej barkach zadanie??
I przede wszystkim- czy jest sens budowy w tamtej części KM, skoro nie jest to najładniejszy kawałek miasta, a przede wszystkim- jest strasznie zaniedbany i ma złą sławę...

Co o tym myślisz??
Link:
www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/199762.html




Temat: Będą dwie obwodnice południowe?
Popieram kierunek myślenia - " Biedronki " . Miasto powinno zabrać się z całą
mocą do uregulowania stanu miejskich dróg i ulic uporządkować i dokończyć
miejskie obwodnice w ul. Zółkiewskiego i Wojska polskiego , gdzie straszą
niewykorzystane betonowe estakady wybudowane - 30 lat temu .
Wszystko niszczeje i jak tak dalej pójdzie to nie doczekamy się w tym ciągu
ulic planowanej rzekomo dwupasmowej obwodnicy tzw. rzeszowskiej.
Pozatem pilnego rozwiązania wymaga dokończenie ul. Maratońskiej - przejazdem
porządną estakadą przez ul. Kielecką w kerunku na łódż , w tym miejscu muśi
być przejazd bezkolizyjny. Pozatem chciałem zwrucić uwadę kompetentnych
czynników na fakt wybudowania kilka lat temu krótkiego fragmentu dwupasmowej
ul. Marjackiej prowadzącej do nikąt - kiedy ta ulica będzie przedłużona do ul.
Młodzianowskiej - bo takie były plany. Myślę że na teraz to są najwazniejsze do
wybudowania inwestycie drogowe w mieście .



Temat: ZDIT - mapki Narutowicza, Pl. Dabrowskiego, POW..
Układ dróg wg ZDiT
Nienajlepszej jakości ta mapka ale to tylko zdjęcie niestety.

studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/UkladDrogowy.png
Zaznacznoe są inwestycje planowane przed 2010 rokiem (czerowne) oraz te
późniejsze (fioletowe). Żółty kolor pokazuje dalsze inwestycje (za 6 - 8 lat???)

Kilka ważnych wniosków:
1. Brak trasy Karskiego!!! Nawet w dalszych planach ....
2. Przebudowa ul Aleksandrowskiej - czyli poszerzenie kosztem linii tramwajowej....
3. Najpierw autostrad ana Rudzkiej a potem Trasa Górna - Łódź bogate miasto...
4. Brak kompletnych tras tranzytowych w okolicach Środmieścia odciążających
ulice centrum miasta
5. Idiotyczna trasa Śląska z nikąd do nikąd.... Nie można było do Della
przedłużyć ul Dąbrowskiego? znowu maja pozostąć urwane Dąbrowskiego i Puszkina
niemalże w szczerym polu? Jeszcze jedno po co super-hiper autostrada z drogami
lokalnymi po boku jeśli nie dojedzie ona do autostrady tylko zmusi do przejazdu
poprzez Rokicińską?




Temat: Jak objechać Poznań?
sluzbowo napisał:

> Witam!
>
> Doradźcie mi jak najlepiej objechać Wasze piękne miasto w drodze z Łodzi do
> Szczecina.
Wysoko ustawiłes poprzeczkę - to nie jest łatwe...

>Czy autostrada na pd. Poznania jest juz czynna?
>
Jest czynna i kończy się w polu - to znaczy jadącym w stronę Berlina /
Szczecina niewiele daje.
Jeżeli chcesz jechać A2, to proponuję:
- jedź autostradą "do końca"
- zjazd (ostatni) w kierunku centrum
- przejedziesz około kilometra/dwóch wąską i ważną ulicą Głogowską [nr 5]
- skręć w lewo w ulicę Fabianowo / Wołczyńska (nie wiem, czy jest tam jakiś
drogowskaz),
- dojeżdżasz do Plewisk, przejeżdżasz przez tory kolejowe (przejazd strzeżony)
- jakieś 500 metrów za przejazdem są światła - skręcasz w lewo i ulicą Malwową
cały czas jedziesz prosto (tam już powinny być drogowskazy),
- przejeżdzasz przez Skórzewo i Przeźmierowo, musisz tylko trafić na wiadukt
nad drogą nr 2, tam zjeżdzasz (kierunek Berlin / Sczecin) i jesteś "na wylocie"

Trudne i skomlikowane - bez planu (choćby z internetu) ani 20-tonowym TIR-em
nie próbuj.

Wszystko zależy o której godzinie będziesz przez Poznań przejeżdżać. Jeżeli
wieczorem czy w nocy, to śmiało możesz jechać przez miasto. Może czasu nie
zaoszczędzisz, ale i nie pobłądzisz.



Temat: Protest przeciw Trasie Karskiego
Tym razem Kropiwnicki sie popisal
Nie chcą ul. Karskiego
www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/662534.html

Teczkę z trzema tysiącami podpisów złożyli wczoraj w magistracie członkowie
Stowarzyszenia Obywatele Obywatelom. Protestują przeciwko przedłużeniu ulicy
Karskiego do ul. Lutomierskiej.

Protestujący chcą, żeby w tym miejscu powstał park. W tej samej sprawie
zamierzają dziś zorganizować protest łódzcy rowerzyści. O godz. 18 wyruszą z
pasażu Schillera i przejadą ul. Piotrkowską.

Władze miasta twierdzą, że protest jest bezzasadny.

Mieszkańcy Żubardzia nie chcą przedłużenia ul. Karskiego - Nie ma żadnych
planów przedłużenia ulicy Karskiego. To próba zmobilizowania elektoratu przed
wyborami przez lewicę - twierdzi Jerzy Kropiwnicki, prezydent Łodzi.



Temat: Nowe tablice z nazwami ulic
fajnie fajnie
fajnie fajnie.pewnie nie wszyscy wiedzą, ze Warszawski Miejski System
Informacji czyli MSI to autorstwo Grzegorza Niwińskiego, Jerzego Porębskiego i
Michała Stefanowskiego. Wszyscy z warszawskiej ASP. Pewnie smutno łódzkiej
Akademi, że miasto zdejmuje ich óżowe tablice.
MSI to nie tylko tablice z nazwami ulic, to tablice informacyjne, nowe słupki
uliczne, nowe mapy, plany, broszury, punkty informacji.MSI to informacja gdzie
jest najbliższa apteka, poczta, komisariat policji czy publiczny
telefon.Wskazują je piktogramy i czerwone strzałki na niebieskich słupkach.Do
ważnych instytucji, urzędów publicznych, muzeów, teatrów i obiektów zabytkowych
kierują niebieskie drogowskazy dla pieszych.
Są więc tablice kierujące do obszarów i obiektów, drogowskazy dla pieszych,
tablice z nazwami ulic, tablice z adresami budynków, slupki z tablicami
ulicowymi, tablice kierujące do gmin, dzielnic i dworców, podświetlane punkty
informacyje z mapami MSI. Miejska informacja opisująca miasto w sposób spójny i
kompletny. Czy takie rzeczy też w Łodzi?



Temat: Prośba o ulicę Powstania Warszawskiego w Łodzi
Prośba o ulicę Powstania Warszawskiego w Łodzi
Zachowujac pelna pawage wobec czynu, ktory ma byc upamietniony w ten sposob:

Kiedy Rada Miejska zacznie pracowac, dzialac na rzecz wspolczesnego
miasta,kiedy zainteresuje sie zyciem codziennym i planami, strategiami dla
LODZI???




Temat: terny nad Odra
Od nie tak dawna mówi się o ożywieniu Odry,by była nam wrocławianom bardziej
bliska.Mamy naprawdę piękne miejsca nad Odrą i warto je zagospodarować.
Czytałem,że na pierwszy plan po wyspie Bielarskiej i Piaskowej ma iść nabrzeże
od mostu Piaskowego do mostu Pokoju{od strony hali targowej}.Tu jest piękny
punkt widokowy a potencjalny mieszkaniec miasta i turysta widzi z nabrzeża
wzdłuż parku chaszcze i zarośla oraz zaniedbany przystanek statków
turystycznych oraz okropnie zaniedbaną zatokę gondolierów.Tu ma być przemiana-
piękne alejki,ławki i zieleń oraz droga dla rowerów.Całość będzie szczególnie
piękna gdy zrobi się coś z zapuszczonym wzgórzem Polskim,jakiś punkt
widokowy,restauracje,kaskada,fontanna itp.Robi się ciekawy wiszący chodnik
wzdłuż ulicy Grodzkiej doskonale wkomponowany w ten rejon miasta.
Kiedyś mówiono o planach budowy ścieżki pieszo rowerowej dalej od mostu Pokoju
wzdłuż Odry aż do kładki Zwierzynieckiej na Grobli i morze nieco dalej w stronę
Opatowic.Zakłada się,że nabrzeża w pobliżu mostu Grunwaldzkiego i Pokoju aż do
Sikorskiego ma być oświetlone,ten odcinek powinien być najbardziej zadbany.
Ożywić się powinno samą Odrę-pływające gondole,stateczki,łodzie,kajaki i nad
samą rzeką powinno być więcej imprez.



Temat: Zły stan wiaduktu przy ul. Kopcińskiego
> Kto to widział, aby ulica przelotowa biegła
> przez środek miasta?
Widział każdy, kto jechał przez Łódź tranzytem północ-południe. O ile ul.
Kopcińskiego nie jest może środkiem miasta, to ul. Mickiewicza chyba jest, a
sądząc po szerokości ulicy i liczbie pasów ruchu, to plan budowy ktoś wykradł z
Nowego Jorku.
Pozdrawiam




Temat: Remont na Pomorskiej
Pomorska do remontu!
Jedna z najdłuższych łódzkich ulic – ul. Pomorska – doczeka się wreszcie
remontu. W tegorocznym budżecie miasto przewidziało na ten cel 3,5 miliona
złotych.

Przebudowa potrwa kilka lat, a pierwsze prace mają się zacząć już niedługo. W
planach jest między innymi modernizacja jezdni (i torowiska) ul. Pomorskiej, na
odcinku od pl. Wolności do ul. Konstytucyjnej oraz ul. Kilińskiego między ul.
Północną a Narutowicza. Na skrzyżowaniu Pomorska–Kilińskiego zmieni się
całkowicie układ torowiska tramwajowego. Dziś tramwaje mają do dyspozycji tylko
lewoskręt w stronę pl. Wolności. Po modernizacji będą skręcać we wszystkie
strony. Dzięki temu uda się „wyprowadzić” tramwaje z ul. Północnej (będą
jeździć ul. Pomorską).

– W tym roku zamierzamy wyremontować ul. Pomorską od ul. Sterlinga do ronda
Waryńskiego. Wymieniona zostanie nawierzchnia, torowisko i chodniki – wyjaśnia
Adam Żeberkiewicz, rzecznik miejskiego Zarządu Dróg i Transportu.

(sim) - Express Ilustrowany
lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/329090.html
##
Jak widać plany wyniesienia tramwajów z Północnej są już całkowicie pewne...
dziwi mnie to, jaki idiota projektował skrzyżowanie Legionów/Zachodnia,
przecież tam od północy w strone placu nie da się skręcić!




Temat: Duże kompleksy miejskie
Przemiany Łodzi - wg ... ?
krzykowal napisał:

> Np bierzemy terene między ulicami a, b, c, d i jest koncepcja

Rejon Mielczarskiego jest tego przykładem

A w Łodzi przede wszystkim brak strategii miasta !!!! Nakłada się na to fatalną
kadencyjnośc władz - i w efekcie mamy odwrotność rozumu.
Przychodzi nwestor, walczy o przekształcenie upatrzonego miejsca w Łodzi i
jeśli to wywalczy, to do tego dostosowuje się plany zagospodarowania.

pozdr.



Temat: Grzech zaniechania - czyli dlaczego nie mamy un...
Kochani od kilku lat nie mieszkam w Radomiu, ale problemy tego miasta są mi
bliskie, od niedawna mieszkam w Kielcach poprzednio mieszkałem w Łodzi. mimo
całego sentymentu to ilekroć przyjeżdzam do Radmia to aż przykro patrzeć jak
smutne jest to miasto, brak jakiejkolwiek bazy gastronomicznej, sportowej
turystycznej, i ten wszechobecny marazm bezrobocie. Kielce na tym tle wygladają
kwitnąco, wystarczy wymienić inwestycje miejskie: modernizacja głównej ulicy,
nowoczesny stadion, hala sportowa, dobra baza wypoczynkowa, kilka dobrych
knajp, dwie pańswtowe wyższe uczelnie, Teatr Tańca , Filharmonia, Teatr
Dramatyczny, Teatr dla dzieci, i bezrobocie o połowę niższe niż w Radomiu w
Kielcach 14%. Pozdrawiam, mam nadzieję że ten potencjał o którym mowa kiedyś
wreszcie zostanie wykorzystany. Na razie nie mam planów powrotu



Temat: Nowe tablice z nazwami ulic
Te nazwy rejonów ktoś jakiś idiota nawymyślał. Tylko sieją zamęt i mylą. Od
kiedy np. Rogi są na trzecim Marysinie? Tj co ulica Admiralska ma wspólnego z
Rogami?
Genralnie warszawski system jest to 4 liter. Mało czytelny nie ułatwiający
poruszania się pomieście. Jedyny plus to talbice z planem najblizszego rejonu.
I tylko to. Reszta to kiczowaty ohydny badziew.

Zdecydowanie bardziej funkcjonalnie i przejrzyście są oznakowane miasta,
miasteczka a nawet wsie na Opolszczyżnie. Doskonale widoczne tabliczki (w
przeciwieństwie do nieczytelnych warszawskiech) i przez pieszych i przez
kierowców. Do tego info dojazdu do nie tylko insttucji ale wielu prywatnych
firm. No ale to są dawne Niemcy, cywilizowana Europa nie azjatycka dzicz, którą
chcemy zaimportować do Łodzi.

Zamiast wybrać lepsze wybrano na gó.. warszawskie.



Temat: CZY POZNAŃ JEST GOTOWY???
Gość portalu: Jadzia napisał(a):

> Czy Poznan jest gotowy na ewentualny atak terrorystyczny? Cały świat sie
> przygotowuje, w Londynie na ulicach czołgi, a my śpimy spokojnie! Czy służby
> ratownicze mają plan działań w przypadku ataku terrorystycznego? Gdy USA i
> Anglia bedą dobrze przygotowane, terroryści moga zaatakowac slabsze ogniwa!!!
> Czyli Polske, a w Polsce obok Warszawy i Krakowa, Poznan jest najwazniejszym
> miastem! Czy Prezydent Grobelny zdaje sobie z tego sprawe????

Poznań najważniejszy??? buhahaha
Ludzie Poznań jest piątym miastem w Polsce po Warszawie, Łodzi, Krakowie i
Wrocławiu!!
Dlatego nie bójcie się Poznań jest najmniej zagrożony!



Temat: Czyżby powrót linii 45?????
Niestety pomimo tego układ linii tramwajowych w Zgierzu jest na tyle
niekorzystny, że tramwaje spycha do roli podrzędnej w lokalnej komunikacji. W
zasadzie tylko trasa linii 46 ma jakieś znaczenie komunikacyjne dla Zgierza
(pomijam dojazd do Łodzi!!!!). Tyle że przebiega z dala od dużych osiedli.

Linia na Pl. Kilińskiego upadnie po wybudowaniu linii na osiedle 650 lecia.
Szansą dla niej byłoby wydłużenie jej ul. Długą do torów kolejowych. Wtedy
bliżej tramwaju znajdzie małe co prawda ale jednak blokowisko. Jakimś pomysłem
byłoby przedłużenie tej linii przez ul Długą do Dw. PKP. A wtedy byłaby szansa
na linie os 650 Lecia - Stare Miasto - Kurak - Pl. Kilińskiego - Dw. PKP.

Jeszcze przed I WŚ planowano wybudować linię tramwajową z Zgierzu typowo miejską
- od Dworca Kolejowego - ulicami towarową i Wesoła do Długiej a następnie ul.
Długa i Łęczycką do przedmieść Zgierza. znaczne nachylenie jezdni na ul Długiej
zapewne przekreśliło plany tej budowy.

Co innego Pabianice. Tam tramwaj pełni i po wybudowaniu odnogi na osiedle Bugaj
mógłby sie stać podstawowym środkiem komunikacji miejskiej. Autobusy były
zredukowane do roli linii dojazdowych w zasadzie podmiejskich. Tabor autobusowy
w zasadzie wyłącznie małe busiki jak Jelcze Vero. Jedynie linia 1 skrócona w
relacji Dw. PKP - centrum oraz linia D były obsługiwane dłuższymi autobusami.

Taki mały kontrast - Pabianice które usilnie chcą wyrwać tory tramwajowe gdzie
trawmaj byłby nie tylko dojazdówką do Łodzi oraz Zgierz chcący inwestycji w
tramwaj, który niestety będzie pełnił rolę podrzędna w lokalnej komunikacji.



Temat: IKEA z tramwajem? :)))))
Na www.uml.lodz.pl napisali:

"Prezydent rozpatrzył dziś 3 protesty i 9 zarzutów złożonych do przygotowanego
przez miasto projektu planu. Uwzględnił m.in. prośbę o przesunięcie pętli
tramwajowej na ul. Chocianowickiej.

- Dzięki temu w przyszłości tramwaj będzie jeździł ulicą Chocianowicką o
kilometr dalej. Dobre skomunikowanie tej inwestycji jest zapewnione –
powiedział wiceprezydent Łodzi Marek Michalik."

Z tego wynikałoby, że tramwaj będzie jechał Chocianowicką. Szkoda tylko, że tam
nie ma na tramwaj miejsca. No chyba, że polem za domostwami, ale to już kawałek
od Chocianowickiej. Kiedyś się dowiemy który dziennikarz bardziej się myli. :)




Temat: A gdzie Łódzkie Centrum Komunikacyjne?
A gdzie Łódzkie Centrum Komunikacyjne?
W Krakowie zaczynają budowę Nowego Miasta (galerii firmy ECE jak Galeria
Łódzka) nad dworcem Kraków Główny, przyległego do niego dworca PKS na ulicy
Bosackiej oraz trasy szybkiego tramwaju w tunelu przez rondo Mogilskie, patrz:
serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,2360451.html
To wszystko ma się nazywac Krakowskie Centrum Komunikacyjne.
A co z Łódzkim Centrum Komunikacyjnym?
Ja bym je zrobił na planowanych trasach: średnicowej trasie drogowej Wojska
Polskiego z dworcem PKS Północnym oraz średnicowej linii kolejowej z dworcem
kolejowym sprzężonym z PKS Północnym. Całość niech dopełni Łódzki Tramwaj
Regionalny, Manufaktura i dwupoziomowy drogowy węzeł bezkolizyjny Brzezińska-
Woj.Polskiego-Strykowska-Kopcińskiego.
PS. To wszystko istnieje w planie zagospodarowania Łodzi. Czas tylko to
wyegzekwować.




Temat: Igor - zniszczone Cerkwie w II RP/Belarus historia
Bardzo ładnie to powiedziałeś o grobach przodków,
z jednej strony ponad 500.000 radzieckich żołnierzy, którzyoddali zycie w walce
z faszysmem - absolutnym złem,
z drugiej, wyiwezione na Syberie 50.000 ludzi w końcowym etapie wojny,
zainstalowanie posłusznego Moskwie polskiego tylko z nawy rządu,
niedopuszczenie do wyborów, przesladowania Akowców, którzy za kraj walczyli.

Masz rację trudno zeby ZSRR ponosił odpowiedzialnosc za zbrodnie Nazizmu.
zresztą ma dosyć własnych zbrodnii na sumieniu chcoby wobec własnych obywateli,
polskie cierpienia to przy tym maly pikus.

Igor z innej beczki, w jakim miejscu Łodzi stala ta "3" cerkiew sw. Aleksego,
chodzi mio adres, musiała być duża. Nic o tym nie wiem, a chetnie cos bym
uslyszal o moim miescie.
Hihi dom mojego dziadka (Panie swiec nad jego dusza) wzniesiony został w 1913
roku (przez pradziadka), plany sa po rosyjsku, księga wieczysta tez, a jego
ulicy (na Grembachu - czyli z niemieckiego zielonym strumieniu - wysechł 50 lat
temu) jeszcze spod murów wyłażą napisy cyrlicą na innym domu.
sw.pamieci Babcia i jej Ciotka bardzo miło wspominały carskich oficerów
stacjonujących w ich domu w 1914 byly malymi dziewczynkami corkami bogatego
kupca.

Wiesz przed chwila kłóciłem się z toba o Czeczenię, aleto inna bajka.



Temat: WAŻNE dla Zabytków
Dzieki Kolego jasam za zdalene ,,podgrzewanie'' nas do dzialania i
udzial w dyskusji, a przedewszystkim za jakze cenne rady.
Przypuszczam,ze dzialasz w Lodzi( zreszta moim miescie) i wcale nie
musi , ale chcesz na pomagac . Serdeczne dzieki. Pozostalym Kolegom
rowniez dziekuje za stwierdzenie koniecznosci utworzenia TOnZU w
Kaliszu . Poki co jest nas za malo, szczegolnie fachowcow tak
niezbednych w dzialaniu. Naraziwe , z koniecznosci musimy pracowac
jak przykladowa lodzka Grupa Pewnych Osob (GPO) . Prosze zatem o
wnikliwe studiowanie Projektu i pisanie LISTOW POLECONUYCH do
Wydzialu Kultury. Spowodujmy ponowne spotkanie z czynnikami
spolecznymi ( o ile wladze zechca rozmawiac z grupa nieformalna ?)
Uwazam,ze do spraw . ktorych nie mozemy akceptowac naleza min.:
1. rozdecie planu i ustalenie niewlasciwych priorytetow. Najpierw
trzeba ratowac zabytki najwartosciowsze te wpisane do RZ, ktore
b.szybko ulegaja degradacjhi.
2. projekt budowy 2 mostow uwzgledniajac argumentacje Greffena
takze odnosnie klimatycznej ulicy Kosciuszki.
3. projekt budowy parkingu pietrowego na 40 stanowisk na dzialce
po ,,margarynie'' To bylaby zbrodnia na zabytkowej tkance
miejskiej.Liste ta bede uzupelnial w miare dalszego studiowania
Projektu.
Pozdrawiam.



Temat: Krakus, nie wiem czy wiesz, ale ...
Krakus, nie wiem czy wiesz, ale ...
... masz w Łodzi swoją ulicę. Ulica Krakusa :-) Dziś właśnie wybrałem się do
Łodzi i studiując plan miasta zauwazylem takową nazwe. Co prawda diabeł tkwi
w szczególach, ale te "mp" zawsze można dopisać na tabliczce ;-)




Temat: Szukam internetowego planu miasta Pabianic!
Szukam internetowego planu miasta Pabianic!
Wie ktoś, gdzie go mogę odszukać?
Albo jak z Łodzi dojechać na ulice PArkową?



Temat: Jak się kończy Dąbrowskiego ?
To bez sensu.
Czy obecnie w Łodzi buduje się jakaś konkretniejsza ulica ?
Porównałem 2 plany miast - z 1999 i z 2001 i nic się nie zmieniło :(




Temat: Nie - samochodom: co się udało
Z Portalu UMŁ
"Zaledwie kilkadziesiąt osób wzięło udział w happeningu przed Urzędem Miasta,
aby zaprotestować przeciwko planom przywrócenia ruchu na reprezentacyjnej ulicy
Łodzi".

To się Kropiwnicki zdziwi w poniedziałek:)




Temat: Papier blokuje budowy
Papier blokuje budowy
Urząd Miasta Łodzi jest zakorkowany wnioskami o ustalenie warunków zabudowy.
Bez takiej decyzji nie można rozpocząć budowy. Opóźnienie waha się od trzech
do sześciu miesięcy i stale rośnie, bo spraw napływa więcej, niż jest
wydawanych decyzji.

Na początku tego roku straciły ważność stare miejscowe plany zagospodarowania
przestrzennego, uchwalone na podstawie przepisów z 1984 roku. Jeśli nie ma
nowych planów, decyzje o warunkach zabudowy wydaje się na podstawie przepisów
ogólnych. Wymaga to drobiazgowej analizy ze strony architekta zatrudnionego
przez urzędy miasta lub starostwa oraz wielu zaświadczeń, co znacznie wydłuża
proces wydawania decyzji.

- Większość spraw, które teraz rozpatrujemy, pochodzi z lutego lub marca, ale
mamy też sprawy z ubiegłego roku - mówi dr arch. Marek Lisiak, dyrektor
Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Łodzi.

Ta sytuacja utrudnia życie inwestorom i projektantom.

- Gdyby nie to, że mamy sporo zezwoleń ubiegłorocznych, działalność naszego
biura zostałaby sparaliżowana - ocenia architekt Włodzimierz Krakowski,
właściciel biura projektów.

Urząd Miasta Łodzi przygotowuje obecnie zaledwie kilka miejscowych planów
zabudowy, które pokryją kilkanaście procent obszaru Łodzi. Najbardziej
zaawansowane są te dotyczące lasu łagiewnickiego oraz części Śródmieścia.
Wkrótce mają zostać przedstawione pod głosowanie w Radzie Miejskiej.

W przygotowaniu są plany dla kilku obszarów, na których władze Łodzi
spodziewają się dużych inwestycji: okolice ulic Ustronnej i Granicznej,
przyszłego węzła autostradowego przy ul. Rokicińskiej, teren między ul.
Kusocińskiego i Konstantynowską oraz w pobliżu Łódzkiej Specjalnej Strefy
Ekonomicznej. Jeśli ktoś chce budować z dala od tych obszarów, będzie musiał
miesiącami czekać w kolejce.

Ratunkiem byłoby zatrudnienie większej liczby architektów z uprawnieniami,
członków Izby. Wydział Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Łodzi uzyskał
obietnicę prezydenta Łodzi, że będzie mógł zatrudnić 10 dodatkowych
specjalistów. - Okazuje się jednak, że architekci wcale się nie garną do
pracy w urzędzie - mówi dr Lisiak.

(pas) - Dziennik Łódzki
lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/382672.html




Temat: Kluczowa wypowiedź w/s "cetrum rozrywki" tu :
Obiecanki-cacanki E.B w Łodzi i Wrocławiu...
We Wrocławiu pisali na Forum :

O planach warszawskiego Erabudu w Łodzi. Przypomnę, że ta firma obiecywała, że
postawi we Wrocławiu Aquapark, kompleks hotelowo-biurowy i hipermarket. Co z
tego wynikło? Wiadomo - Auchan Park Bielany i nic więcej (chociaż w 2005 od
strony ul Czekoladowej mają postawić motel lub hotel klasy turystycznej (np
Etap 500 lub Formula). A mieli takie plany, prawie jak w Łodzi (bez wzgórza
narciarskiego).

Kolejny pomysł na centrum rekreacyjno-handlowe w dolinie rzeki Łódki

wiol 25-02-2004, ostatnia aktualizacja 25-02-2004 17:52

Kryty stok narciarski, aquapark, multikino i kompleks hoteli planuje wybudować
w Łodzi warszawska firma Erabud. Ta sama firma kilka lat temu "budowała" w
Łodzi hipermarket Auchan i centrum rekreacyjne w dolinie rzeki Łódki

Stok narciarski miałby wić się jak ślimak wokół aquaparku. Narciarze widzieliby
przez szyby baseny otoczone sztucznymi palmami. Na stoku panowałaby zawsze
minusowa temperatura, nawet podczas upałów.

Taki projekt Erabud przedstawił wczoraj w Urzędzie Miasta Łodzi. Centrum
rekreacyjno-handlowe miałoby powstać tuż przy otulinie Lasu Łagiewnickiego w
rejonach ulic Strykowskiej i Opolskiej. Erabud już kilka lat temu kupił tam 50
ha ziemi pod hipermarket. W dalszej kolejności miały tam powstać baseny, korty,
boiska - tak obiecywał inwestor cztery lata temu. Radni SLD przegłosowali
wówczas możliwość zmiany planu zagospodarowania przestrzennego (z zabudowy
rezydencjonalnej na usługowo-handlową). Jednak przed upływem kadencji SLD nie
udało się doprowadzić jej do końca. Inwestor chce, by procedurę dokończyć
teraz.

Prezydent Jerzy Kropiwnicki skierował tę sprawę pod głosowanie na Radę
Przedsiębiorców. - Tylu przedsiębiorców witało inwestora z nadzieją, ilu było
mu przeciwnych. Ja nie wyrażam sprzeciwu wobec tej inwestycji - mówił wczoraj.

Oprócz stoku, aquaparku, multikina, boisk i bazy hotelowej przy ul.
Strykowskiej miałby powstać hipermarket. Część sportowo-rekreacyjna stanowić ma
60 proc., handlowa - 40 proc. - Inwestycje w obu częściach będą realizowane
równolegle - zapewnia Zbigniew Pawłowski, prezes firmy Erabud.



Temat: Katarasińska to mądra nie jest
Trochę racji fikołku masz
być może się zagalopowałem.
O plan zagospodarowania dla Łodzi upominam się na forum (i nie tylko) od lat.
Oczywiście, że winnymi takiego stanu rzeczy są zarówno poprzednie jak i obecny
zarząd Miasta Łodzi.
Jego brak nie jest wynikiem regulacji prawnych (pogmatwanych jak jasna
cholera-brawa dla parlamentarzystów), ale braku świadomości, jak ważna dla
miasta jest regulacja kwestii własności (dla sprawiedliwości jakieś drobne ruchy
są-np. "przekazanie" gruntów spółdzielniom mieszkaniowym; w kontekście
PiSowskiego-jakże oczekiwanego!-uwłaszczenia spółdzielców, sprawa bardzo ważna).
Liczyłem, że "liberalna" PO w R.M. będzie na sprawy własności wyczulona.
Przeliczyłem się-inicjatyw zero.
W sprawie tzw. nowego centrum: cóż Miasto ma prawo wybrać priorytety. Napiszę po
raz setny: z kasy miejskiej i unijnej nie zrewitalizuje się nawet 10% mienia
komunalnego! Trzeba sprzedawać! Tomaszewski uzyskał (?) od inwestora zapewnienie
wybudowania mieszkań komunalnych dla mieszkańców K.M. Dwie pieczenie przy jednym
ogniu. Mnie się to podoba.
Propozycja K. to utrzymanie tego, co jest. Wydać kasę na komunalne wciąż
mieszkania, po to, żeby ich biedni mieszkańcy mogli żyć wygodniej... to jest
socjalizm PO prostu.
Podam Ci Fikołku przykład: mam znajomego w Oslo. Gość ma w pasywach i aktywach
jakieś 200 milionów koron (majątek gromadzony od pokoleń). I taki gość mieszka w
200 metrowym mieszaniu na reprezentacyjnej ulicy miasta. Bo go stać!!! Nikomu
nie przychodzi do głowy, żeby na Bygdoy Aleję wprowadzić biednych Norwegów! A
piszę o Skandynawii-krainie socjaldemokratów!
Upominam się więc o normalność Fiołku. I czas pokazuje, ze mam rację (policz ile
kosztowali urzędnicy zajmujący się tzw. rewitalizacją i napisz ile udało im się
zrobić!).
Pozdrawiam serdecznie.
Augustyn
P.S. W normalnym kraju mieszkanie komunalne/socjalne (tam są tylko socjalne, u
nas-durny i szkodliwy podział) się oddaje, jak człekowi się los poprawił. Ile
mieszkań oddali tzw. biedni w ostatnim czasie? Bezrobocie spadło niemal o
połowę...



Temat: Protest przeciw Trasie Karskiego
Echo Miasta Łódź czwartek 5 października a 2006

Karskiemu mówią: Nie!

Mieszkańcy Bałut, którzy sprzeciwiają się przedłużeniu ulicy Karskiego
zaostrzyli protest. Zebrali już ponad 1.400 podpisów pod petycją do prezydenta.
Twierdzą, że budowa spowoduje zniszczenie jedynej w dzielnicy oazy zieleni.
Formalnie zielony teren między ul. Drewnowską i Lutomierską nie jest parkiem,
ale dla ludzi mieszkających w pobliżu jest to jedyne takie miejsce w okolicach
domów. Chodzą tam na spacery, wypoczywają w słoneczne dni.
– Okazuje się, że to miejsce możemy stracić, bo z naszych informacji wynika, że
władze miasta planują zbudować tam dwupasmową jezdnię, która ma być
przedłużeniem ul. Karskiego. Będziemy protestować i bronić jedynego w okolicy
kawałka zieleni. Dlatego zawiązaliśmy Inicjatywę Społeczną „Nowy park dla Łodzi”
– mówi Łukasz Kamiński, koordynator akcji.
Zbieranie podpisów trwa. Petycję mieszkańcy Bałut zamierzają zanieść do
prezydenta jeszcze przed wyborami.
– Liczymy, że Jerzy Kropiwnicki wysłucha naszych racji i zrobi coś w tej sprawie
– dodaje Łukasz Kamiński.
Co na to władze?
– My nie planujemy wydłużenia ulicy Karskiego. To raczej powinna zrobić
Manufaktura. Przecież to oni na swoje potrzeby wybudowali pierwszy fragment tej
trasy – mówi Aleksandra Mioduszewska z łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu.

Odpowiedź ZDiT to po prostu ŻE-NA-DA. Na co oni liczą? Że protestujący pójdą z
widłami na Manufakturę? Widać, że Władcy Łódzkich Dróg w nosie mają zarówno
mieszkańców Żubardzia, którym ta trasa będzie przeszkadzać, jak i pozostałych
mieszkańców Łodzi, którym ta trasa znacznie ułatwiłaby życie. Lepiej winę za
zaniedbanie rzeczywiście istotnej dla całego miasta inwestycji zrzucić na
innych, a samemu chwalić się kosmicznymi planami "priorytetowej" budowy ulicy
Śląskiej znikąd do fabryki w polu.

Protestujących natomiast zapraszam na ulicę Piwną, która aktualnie pełni rolę
północnego przedłużenia istniejącej części ulicy Karskiego. Spróbujcie zebrać
kolejne podpisy wśród jej mieszkańców - w końcu to Wasi sąsiedzi ;)



Temat: ZDIT - mapki Narutowicza, Pl. Dabrowskiego, POW..
SIWZ Opracowania projektu przebudowy Czerwonej
studikomunikacja.strefa.pl/var/zdit_lodz/SIWZ_CzerwonaWroblewskiego.pdf
Tom III Opis przedmiotu zamówienia.
Wytyczne do projektowania punkt II

(...)
Aktualnie opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla
części terenu miasta Łodzi połoŜonego w rejonie ulic: Piotrkowskiej, Czerwonej,
Wólczańskiej, Wróblewskiego, Skrzywana i Sieradzkiej. W opracowaniu należy
uwzględnić
ustalenia tego planu. Na obszarze objętym planem oraz na dalszym odcinku ulicy
przewiduje
się budowę dwóch jezdni. Budowa drugiej jezdni na odcinku od ul. Al.
Politechniki do ul.
Proletariackiej zostanie wykonana kosztem terenu połoŜonego po północnej stronie
ulicy
Wróblewskiego.
W opracowaniu należy ująć obsługę komunikacyjną planowanej stacji geotermalnej
na terenie Politechniki Łódzkiej wraz z Centrum Sportowo-Edukacyjnym.
SkrzyŜowanie z ul.
Wólczańską winno stwarzać warunki dla perspektywicznego przejścia tramwaju po al.
Kościuszki ( patrz: korytarz Al. Kościuszki).
Zatwierdzona przez Radę Techniczną koncepcja będzie stanowić materiał do
wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi.(...)

(...)
- Przewidzieć rozbiórkę torowiska tramwajowego oraz sieci trakcyjnej na całej
długości
ulicy;
- Przewidzieć drogę rowerową na całym odcinku ulicy oraz połączenie jej z
istniejącymi
drogami rowerowymi;
- Przebudować wloty poprzeczne w zakresie wynikającym z potrzeb sterowania
(detekcji)
lub zmian w organizacji ruchu;
- W związku z likwidacją tramwaju, przewidzieć przenoszenie komunikacji
autobusowej w
obu kierunkach. Urządzić miejsca przystankowe;
- Zakres projektowania obejmuje równieŜ skrzyŜowania z ul. Piotrkowską i
Proletariacką.
(...)



Temat: Sentymentalne powroty wnuków
Sentymentalne powroty wnuków
W wakacje do Centrum Informacji Turystycznej Urzędu Miasta Łodzi dzwoni
codziennie kilkudziesięciu zagranicznych turystów. Wielu z nich ma na
zwiedzanie miasta raptem kilka godzin. Są tu tylko przejazdem, proszą więc o
szybką informację w pigułce. Niemało jest jednak i takich, którzy do
odwiedzin przygotowują się przez kilka tygodni.

– Zaczynają na długo przed wakacjami. W mailach proszą o przesłanie
informacji na temat Łodzi – wyjaśnia Renata Raczek, pracownik centrum. –
Bardziej dociekliwi szukają też literatury w swoim języku dotyczącej naszego
miasta.

Zdarza się, że chcą skorzystać z usług wykwalifikowanego przewodnika. Gdy tu
przyjeżdżają, kontaktują się ponownie. Przychodzą po plany, prospekty,
informatory – dodaje.

Londyńczyk Nick odbywa sentymentalną podróż do miejsca urodzenia swojego
dziadka. Dziadek, łodzianin, służył w armii Andersa, po wojnie nie wrócił do
Polski. Zmarł w Wielkiej Brytanii. Nick nie potrzebował przewodników, by
odnaleźć kamienicę przy ul. Piotrkowskiej, w której mieszkała jego rodzina.

– Słyszałem tak wiele opowiadań, że trafiłbym tu z zamkniętymi oczami –
zapewnia.

Pracownicy centrum twierdzą, że turystyka sentymentalna to najczęstszy powód
wakacyjnych odwiedzin zagranicznych turystów. Są to przeważnie ludzie starsi,
przyjeżdzający w kilkuosobowych grupach. Najwięcej wśród nich Niemców.

Na indywidualne eskapady decydują się zwykle ludzie młodzi, przyjeżdżający do
Łodzi nawet spoza Europy. – Niedawno był u nas chłopak z Australii, potomek
łódzkich emigrantów. Szukał ulicy Składowej, jego dziadek miał tam przed
wojną zakład rzemieślniczy – opowiada Raczek.

Ale nawet dla turystów, którzy spędzają w naszym mieście kilka godzin, Łódź
nie jest miejscem nieznanym. Pojawiają się w centrum z konkretnymi pytaniami.
Chcą zobaczyć przykłady łódzkiej secesji, fabrykanckie pałace, stare fabryki.

(az) - Dziennik Łódzki
www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/281288.html

Czy to, że pytają się i przychodzą po foldery oznacza, że je dostają? Nie wie
ktoś jak to wygląda? Jaka jest jakość tych map i prospektów, no i ile
kosztują?




Temat: Zamach na miasto, czyli co z tym Piotrkowem?
„...odniosłem wrażenie, że to co napisał powiernik to spis pobożnych życzeń
oraz klasyczny przykład chciejstwa bez uzasadnienia”
Kilwater3, widzę że we wielu dyskusjach negujesz pozytywną przyszłość naszego
miasta.

Odpowiadam na twe pytania:
- Nie ma sprawiedliwości... prawda, ale nie znam nikogo z ulicy Smutnej
ani Wroniej. Nie ma sprawiedliwości, bo światem rządzą skorumpowani politycy i
ludzie mający za nic dobro innych (więksi chcą zdeptać mniejszych, bogaci się
bogacą kosztem biednych)
- Obecny prezydent dopóki nie zostanie skazany nie może zostać przeze
mnie złem większym, choć jego osoba siedząca za kratami chluby miastu nie
przynosi
- IKEA lokuje swe duże inwestycje w gminach podmiejskich bo taka jest
polityka firmy, a poza tym podatki od nieruchomości są mniejsze poza miastem.
Miasto nasze najwyraźniej spało kiedy IKEA u nas chciała zainwestować. Spało,
ponieważ mogło nakłonić ich do zainwestowania na naszym terenie, przy
obniżonych do poziomu moszczenickiego podatkach. Teraz możemy jedynie cieszyć
się z zatrudniania mieszkańców miasta, bo większość kasy wchodzi do Moszczenicy
(zauważ, że nie napisałem „do wioski” – szacunek należy się nawet maluczkim).
Wdzięczności za inwestycje nie da się ocenić podarunkiem, bo wdzięczność
wyliczy sobie sam inwestor stosując odpowiednią analizę przychodów i kosztów.
- W jakich planach widziałem Piotrków jako centrum logistyczne Polski? W
takich:
S-8 przez Piotrków – zanegowana przez Łódź
Szybka kolej Warszawa – Wrocław – zanegowana przez Łódź
Piotrków – Kielce – zanegowana przez Łódź
Autostrada A1
Piotrków – Radom - Lublin
Piotrków – Kalisz - Poznań
Lotnisko dyspozycyjne sprzyjające przylotom niewielkich maszyn dużych
zagranicznych inwestorów
Dotychczasowi inwestorzy z branży logistycznej:
ProLogis Poland (Unilever)
IKEA
Ahold (Hypernova, Albert)
FM Logistic w Wolborzu (Auchan, Carrefour, Geant)
Projekty, które rozpoczną się z 2005 rokiem:
Poland Central Logistic and Business Park
Logistic City

Ja się pod tym podpisuję.
Spójrz na to wszystko całościowo, z dystansem i niekoniecznie w negatywnym
nastawieniu. Ważne jak jest i ważniejsze jak może być. Trzeba wykorzystać
dawane nam przez Warszawkę szanse i walczyć o swoje.

Kilwater3, czy jesteś lokalnym patriotą?

- Kto za to płaci? Tak jak zawsze, płaci społeczeństwo.
- Jakie niezrealizowane inwestycje? Właśnie te, o których nikt z nas
nigdy się nie dowie.
- Kto jest tym pasjonatem? Szukam go.





Strona 1 z 4 • Znaleziono 144 wyników • 1, 2, 3, 4
 
Copyright 2006 MySite. Designed by Web Page Templates